Monday, April 27, 2009

~: Liqa' Pokok :~

Taaruf, Tafahum, Takaful
Husnu Dzhan, Salamatus Sadri, Ithar

Allahamdulillah pujian rasa syukur diungkapkan buat tuhan yang setiap nyawa dan kejadian berada di tangan NYA.

2215 25 April 09
Berada diatas katil dengan tekad menghabiskan pembacaan ringan keatas 'Cinta & Rona Kinanah'. Sengaja membeli buku tersebut sekadar ingin merehatkan otak buat seketika melalui pembacaan. Sedang membaca masuk satu SMS dari seorang sahabat " Jej0m j0ging, kmpl kt msjd lama 7.15.. 4ward kt rkn2 len...". Hurm akibat terlalu terpesona dengan hasil tulisan pelajar di ardhul kinanah membuatkan diri antara endah tak endah terhadap SMS tersebut. Usai merehatkan minda capai pula buku yang bertajuk "Tokoh-tokoh Gerakan Islam abad moden" haih jawabnya rehat lg minda nih.

2259
satu lagi SMS yang sama tetapi daripada sahabat yang lain menjenguk ke dalam peti surat 'telefon genggam'. Alhamdulillah lantas bibir merungkap rasa syukur. bersemangat sahabat-sahabat dalam meletakkan ukhwah sebagai salah satu pemangkin perjuangan.

0630 26 April 09
Usai solat subuh dan ma'thurat bersama sahabat, diri ini lantas mencari katil yang seakan-akan memangil-manggil untuk disopani. Kalau sebelum ini lpas subuh akan berehat diatas lantai sahaja, mungkin lantai yg menjadi tempat tidur kami sebagai jalan mudah untuk bangun subuh. Namun atas sebab masalah yg tidak dapat dielakkan, atas nasihat doktor yg ditemui, nasihat terpaksa diikuti bg memelihara derita tulang belakang yg saban hari memeritkan.

Membaca dan terus membaca lantas tertidur bersama buku di tangan.

0700
Terjaga dari lelap yang sekejap, memkirkan perkara yang perlu dihadiri dan dilakuakan pada hari in, lantas teringat akan sahabat-sahabat yang menanti. Ya ALLAH, ku capai tuala membersihkan diri.

0710
Gerak sahabat untuk sama-sama menyertai, namun sahabat ku ini mempunyai perjanjian dengan anak usrah yang dikasihi. Menguatkan tekad dan azam melangkahkan kaki walaupun tahu pada saat ini sangat bahagia jika tidur mnjadi teman di waktu dinihari.

Dalam perjalanan sempat singgah di bilik Amndesign, tp maklumlah calon suami (bg muslimat) yg soleh nih sgt kuat kerjanya, membasuh pakaian di pagi hari minggu sgt dilazimi.

0717
Sampai diperkarangan tempat yg dijanjikan. Hurm takpelah walaupun tak semua ader kami perlu teruskan agenda ini. sahabat yang sudah sedia menanti tak sabar-sabar nak berlari. Minggirkan diri wat seketika untuk merenggangkan otot terlebih dahulu, risau jika perkara lama berulang kembali.

Berlari dan terus berlari, walaupun hanya menghabiskan masa dengan berlari, namun hati ini sangat terusik dengan pelbagai telatah sahabat-sahabat yang nmpak seakan-akan sudah dewasa, tetapi perlu disediakan ruang dan peluang bg mereka untuk berperangai seperti kanak-kanak, akhirnya terjebak sekali haha

ikutlah apa orang kata, kami tetap kami, asalkan tidak langgar batas syariat insya ALLAH kami redah aje.
Walaupun tak semua turun insya ALLAH mereka semua tetap dihati kami.

Dari trek jogging beralih ke pokok, dari pokok beralih ke jambatan, dari jambatan ke batu, dari batu minggir ke pokok semula. hurm mmg hebat btol sahabat-sahabat nih. asal ader tempat yang boleh wujudkan kebersamaan, disitu akan jadi arah tujuan.

hurm perhatikanlah gelagat sahabat-sahabat yang dikasihi.

Riang sungguh berlari...


Memula sorang...


Akhirnya semua terjebak...


Memikirkan saper ?? oops.. memikirkan APA ??


Adess kome nih...


Atas pokok pn jadi laa...


Moh le trun oii...


Cam cartoon Avatar ader gak...


Terkam ??


Mengejar mimpi...


Menggapai impian


Sungguh girang sekali anak-anak ini...


Hurm semoga ukhwah kekal di hati...

7 comments:

c's said...

salam~

bes2..

inshaAllah semoga setiap persahabatan kerana Allah mendapat rahmat kurniaNya.. kekal dalam ukhwahfillah.. ameen..

Brother Badr said...

drpd gaye antum.. ade can jd cam usrah kami..hehehee..

dinpaiman said...

amin...

kerokimi said...

hahaha...
nasib baek ana x pergi~

-ade sbb kate begini..hehe-

kerokimi said...

oh ye..
tahniah kpd syed..
(jd bdk2)
haha

dOtZ aL-BanGi said...

sapo amek gambar...cun2...

irsyad said...

jgn jd sidang dun bwh pokok dh laa..haha